درباره ما


کالاپای فضای کسب و کار مجازی جدید با رویکردی متفاوت از خرید و فروش بی واسطه در بستر فضای اینترنت داخلی و امن می باشد. تأکید کالاپای بر روی حفظ حریم شخصی افراد در بستر فضای مجازی بوده که در این راستا تمام بخش ها و ارتباطات درون برنامه ای به گونه ای طراحی شده اند که علاوه بر عدم نیاز به دسترسی به اطلاعات شخصی افراد (مانند شماره تلفن همراه)، امکان هرگونه سوء استفاده احتمالی را نیز از بین ببرد. لازم به ذکر است که حذف دسترسی افراد به اطلاعات شخصی یکدیگر، علاوه بر اینکه منجر به کاهش ارتباطات مورد نیاز در برنامه نشده است، بلکه منجبر به آن شده که طراحی بخش ها به گونه ای انجام شود که امکانات بسیار وسیع تر و جذاب تری نسبت به سایر نرم افزارهای (وبسایت و اپلیکیشن) موجود در حوزه کسب و کار در فضای مجازی، در اختیار مخاطبان قرار گیرد.
در واقع کالاپای، بستر بومی جدیدی است که علاوه بر رفع نیاز به وجود شبکه های اجتماعی بیگانه، مجموعه ای از امکانات جدید را در اختیار کاربران با رویکردی نوآورانه و جذاب قرار می دهد تا علاوه بر ایجاد سرگرمی، بتواند باعث ایجاد اشتغال و کسب درآمد بخش وسیعی از افراد جامعه شود.

امکانات کالاپای
کالاپای نرم افزاری بر بستر اینترنت بوده که شامل وب سایت و اپلیکیشن موبایلی می باشد. کالاپای دارای پنج بخش کلی شامل کالای کارکرده، کالای نو، غرفه ها، دوستان و کالا/قیمت یاب و همچنین شامل بخش های هدف دار و هوشمندی شامل جست و جوی هوشمند، مقایسه و کالاهای دارای تخفیف می باشد.

کالای کارکرده:
در بخش کالای کارکرده تمام کالاهای کارکرده ای که توسط افراد عادی آگهی می شوند، نمایش داده شده که با وجود فیلترهای بسیار کامل و هوشمند نرم افزار، امکان پیدا کردن کالای کارکرده مورد نظر در شهر و نزدیک ترین موقعیت مکانی به فرد، به راحتی مهیا می باشد که نهایتاً منجر به فروش راحت کالای مورد نظر فرد آگهی دهنده خواهد شد.

امکانات اساسی این بخش:
1- اطلاعات تخصصی و فنی کالای شما به صورت کاملاً هوشمند به صفحه مربوط به آگهی شما اضافه شده تا کاربران بتوانند علاوه بر توضیحات، مشخصات فنی و بررسی تخصصی کالای مورد نظر شما را هم مشاهده نمایند.
2- امکان ارسال نظر به صاحب کالا و دریافت و مشاهده نظر سایرین
3- دسته بندی دقیق محصولات و راهنمایی مشتری تا رسیدن به محصول مورد نظر
4- امکان آگهی کالای کارکرده بر اساس موقعیت مکانی و نمایش برای دیگر کاربران بر اساس محدوده جغرافیایی آن کاربران
5- دسته بندی دقیق آگهی ها براساس شهر و محله ها
6- امکان پسند کردن، نشان کردن و ارسال لینک هر کالا برای دیگر کاربران
7- عدم دفن آگهی کاربران برخلاف دیگر وب سایت ها و نرم افزارهای موبایلی، با استفاده از سیستم هوشمند دسته بندی و بانک اطلاعاتی کالا/قیمت یاب
8- امکان فیلتر دقیق محصولات با توجه به قیمت و مشخصات فنی

غرفه ها:
در بخش غرفه ها، فروشگاه های مجازی که فروشندگان در کالاپای ایجاد نموده اند، به شکل زیبایی لیست شده اند. در این بخش امکان فیلتر کردن غرفه ها نیز وجود داشته و پس از یافتن لیست غرفه های مورد نظر و پیدا کردن نزدیکترین غرفه ها، مشتریان می توانند به راحتی وارد غرفه (فروشگاه مجازی) شده و از تمام محصولات غرفه مورد نظر بازدید نمایند و از امکاناتی نظیر پسند کردن، نشان کردن کالای مورد نظر (جهت مراجعه و بازدید بعدی) و مشاهده کالاهای دارای تخفیف بهره مند گردند. همچنین امکان Follow کردن (دنبال کردن) غرفه مورد نظر نیز وجود دارد. در این بخش غرفه ها محیط جذاب اینستاگرام را با امکاناتی بیش از آن در اختیار خواهند داشت و علاوه بر آن پیام رسانی قدرتمند جهت پوشش دادن تلگرام در آن دیده شده است؛ با این تفاوت که حریم شخصی افراد نیز حفظ خواهد شد.

امکانات اساسی این بخش:
1- وجود دسته بندی کامل و جامع برای پیدا کردن فروشگاه و یا اصطلاحاً غرفه مورد نظر
2- امکان مشاهده غرفه ها براساس فیلترهای مورد نظر مانند شهر و غرفه های نزدیک به موقعیت مکانی فرد
3- نمایش کالاهای غرفه و امکان مشاهده کالاهای تخفیف دار با کلیک بر روی غرفه مورد نظر و همچنین مشاهده عکس و ویدئو و توضیحات تخصصی کالا پس از کلیک بر روی هر کالا
4- امکان Follow کردن غرفه ها توسط کاربران جهت مشاهده کالاهای غرفه مورد علاقه خود به صورت مجزا و امکان تبادل نظر با دیگران روی هر کالا
5- امکان ارسال پیام به غرفه داران و تبادل پیام بدون نیاز به دسترسی داشتن به شماره تلفن افراد در بستری کاملاً امن، با حفظ حریم شخصی افراد
6- امکان ارسال پیام انبوه گروهی به دنبال کنندگان (فالوورها) بدون نیاز به اطلاعات تماس آنها
7- امکان تبلیغ در فضای وب سایت و نرم افزار موبایلی و بازدید مستقیم تمامی کاربران با یک درخواست ساده در محیط نرم افزار
8- امکان امتیاز دهی به غرفه ها و توسعه شایسته سالاری بر اساس نظر تمام کاربران و ایجاد حس رقابت برای غرفه ها جهت جذب رضایت مشتریان
9- عدم وجود الزام به داشتن مکان فیزیکی برای غرفه یا انبار جهت فروش محصولات و کاهش هزینه ها که منجر به عرضه محصولات به مصرف کننده ها با قیمت مناسب تر خواهد شد
10- امکان فیلتر دقیق محصولات با توجه به قیمت و مشخصات فنی

کالای نو:
در بخش کالاهای نو، تمام کالاهای نویی که توسط فروشندگان در غرفه مجازی خود اضافه شده است، لیست شده و با استفاده از فیلترهای موجود، امکان دسترسی به کالای نوی مورد نظر از تمام غرفه های دارای این محصول وجود دارد. علاوه بر این اگر غرفه ای محصول دست دوم نیز داشته باشد، در این بخش می تواند آن را عرضه نماید و با نصب برچسب دست دوم روی آن کالا، برای کاربر مشخص می شود.

امکانات اساسی این بخش:
1- نمایش تمام محصولات جدیدی که توسط غرفه داران اضافه شده اند
2- نمایش تمام کالاهایی که در دسته بندی مورد نظر شما اضافه می شود
3- امکان مشاهده اطلاعات غرفه و دنبال کردن غرفه های جدید از طریق کالای اضافه شده آنها
4- دسته بندی کاملاً دقیق و پیدا کردن محصول مورد نظر در کمترین زمان
5- جستجوی قدرتمند و دقیق محصولات بر اساس بانک اطلاعاتی
6- امکان گزارش کردن کالا یا غرفه به هر دلیل شامل گران فروشی، کم فروشی، عرضه محصولات بی کیفیت و یا ارائه کالای غیر مجاز
7- امکان ارسال نظر در مورد کالا
8- امکان مشاهده پربازدیدترین و محبوب ترین کالاها از دید کاربران

دوستان:
در بخش دوستان، تمام کالاهای غرفه های Follow شده به شکلی زیبا مانند نرم افزار اینستاگرام لیست شده اند و امکان پسند کردن کالا، ارسال نظر و مشاهده نظرات سایر مشتریان از محصول و همچنین مشاهده نظر صاحب غرفه به صورت آنلاین وجود دارد.

امکانات اساسی این بخش:
1- اطلاع از کالاهای جدید اضافه شده توسط غرفه مورد علاقه شما
2- امکان برقراری ارتباط با فروشنده و مشتریانی که این کالا را خریداری کرده اند و یا نظری در خصوص آن دارند
3- امکان پسند کردن، نشان کردن کالا و تبادل نظر در مورد آن
4- محیط گرافیکی جذاب مشابه اینستاگرام
5- اطلاع از میزان محبوبیت کالا
6- ایجاد فضای رقابتی کالاها در کنار محصولات دیگر غرفه ها

کالا قیمت یاب:
یکی از امکانات هوشمند سیستم، بخش کالا قیمت یاب می باشد. با استفاده از این امکان شما می توانید کالای مورد نظر خود را از بین دسته بندی های موجود یافته، کالاها را با هم مقایسه کرده، مشخصات فنی و نظر دیگران و همچنین بیشترین و کمترین قیمت کالای مورد نظر (در حالت نو و کارکرده) را مشاهده نموده و در نهایت به تمام فروشندگانی که این کالا را موجود دارند (شامل نو و کارکرده) دسترسی داشته باشید.

امکانات اساسی این بخش:
1- امکان مقایسه کالاها با یکدیگر
2- امکان مقایسه قیمت بین کالای کارکرده و نو
3- امکان ارجاع محصول مورد نظر به عرضه کننده نو وکارکرده آن کالا
4- بانک اطلاعاتی بسیار قوی جهت ارجاع دقیق به محصول مورد نظر کاربر در زمان ایجاد آگهی کالای کارکرده و محصول غرفه
5- امکان دقیق ارجاع کالای کارکرده و نو به یک کالای واحد در بانک اطلاعاتی کالا/قیمت یاب
6- امکان مشاهده دقیق مشخصات ظاهری و فنی کالا و نظرات کاربران
7- امکان مشاهده کالاهای مشابه قابل عرضه محصول مورد نظر
8- امکان فیلتر دقیق محصولات با توجه به قیمت و مشخصات فنی

مزیت های کالاپای

در اپلیکیشن و وبسایت کالاپای، امکانات و ابزارهای جدیدی نسبت به سایر نرم افزارهای دیگر موجود قرار داده شده است که شرایط بهتری را برای معرفی کالا و خدمات توسط فروشنده و ارائه دهنده فراهم نموده و باعث معرفی کامل جنبه های مختلف کالا یا خدمت مورد نظر به صورت تخصصی و حرفه ای و بدون واسطه می شود. به جد می توان ادعا نمود که هیچ یک از نرم افزارهای موجود در بازار ایران که در حوزه اطلاع رسانی، ارائه و عرضه بی واسطه کالا فعالیت دارند، تمام یا حتی بخش قابل توجهی از امکانات موجود در نرم افزار کالاپای را ندارند. مهمتر از همه بخش ها و امکانات عمومی که نرم افزارهای موجود دارا هستند، هیچ یک به صورت تخصصی روی ارائه کالا متمرکز نشده اند در حالیکه کالاپای، برای هر نوع از کالا، مولفه های مخصوص به همان کالا را به صورت مقایسه ای مورد بررسی و ارائه قرار می دهد.
یکی از نکات مهم قابل توجه در کالاپای این است که کالاپای به صورت شخصی وارد بحث فروش و ارائه کالا نشده است و برای خود انبار و بازار مستقلی را فراهم نکرده است که منجر به آسیب رساندن به سایر مغازه داران و افزایش بیکاری از طریق تمرکز روی فروش اینترنتی شود؛ بلکه کالاپای تمرکز خود را روی معرفی غرفه ها و محصولات آنها در فضای مجازی قرار داده است که سبب بهبود دسترسی خریدار به فروشندگان مورد نظر خود در محدوده جغرافیای خود می شود که نهایتاً منجر به کاهش هزینه های خریدار و فروشنده از طریق کاهش ترددهای غیر ضروری شهری شده و کاربر براحتی می تواند کالای مورد نظر خود را در محدوده جغرافیای خود پیدا کرده و مستقیماً از فروشنده خریداری نماید. این کاهش تردد و هزینه ها در حالی محقق می شود که میزان بازدید مغازه نیز حفظ شده و حتی افزایش می یابد و مشتریان بالقوه موجود را به فعلیت می رساند.
در ذیل، برخی دیگر از مزیت های نرم افزار کالاپای نسبت به سایر نرم افزارهای فروش بی واسطه موجود در بازار ایران ارائه می گردد:

أ) امکان آپلود ویدئو
یکی از بهترین و مهمترین امکانات اپلیکیشن کالاپای، امکان آپلود ویدئو از کالا، محصول و یا غرفه مورد نظر می باشد. به عبارتی هر فرد عادی یا مغازه دار که برای مثال جنس یا محصولی برای فروش دارد، می تواند به جای قرار دادن چندین عکس نامفهوم و بدون توضیح، از محصول خود ویدئو کوتاهی تهیه کرده و در آن به توضیح محصول خود بپردازد تا تمام ابعاد محصول و همچنین نحوه عملکرد آن به زیبایی و گویایی هرچه تمام قابل مشاهده برای مشتریان باشد. لازم به ذکر است که همچنان امکان قرار دادن عکس به تعداد مورد نیاز وجود دارد.

ب) ایجاد غرفه مجازی برای فروشندگان
ایجاد بستری برای مغازه دار به صورت دائمی تا بتوانند در فضای مجازی، فعالیت خود را انجام دهند. کالاپای اولین و وسیع ترین نرم افزار داخلی می باشد که چنین بستر تخصصی مجازی دائمی را در اختیار کسب و کارهای ایرانی قرار داده است تا فروشنده یا ارائه دهنده خدمات بتواند به راحتی غرفه مجازی مربوط به کسب و کار خود را ایجاد نماید.

ج) امکان ایجاد و ساخت غرفه مجازی برای مشاغل خانگی و افرادی که فروشگاه فیزیکی ندارد
کالاپای در راستای توسعه مشاغل خانگی و همچنین کمک به افرادی که توانایی خرید یا اجاره مغازه فیزیکی برای کسب و کار خود ندارند، این امکان را ایجاد کرده است تا بتوانند غرفه مجازی خود را نیز در این نرم افزار ساخته و کسب و کار خود را رونق بخشند.

د) امکان ارائه و نمایش کالاها براساس جنسیت افراد
کالاپای این امکان را ایجاد نموده است که غرفه داران بتوانند نمایش و عرضه کالاهای خود را براساس جنسیت مخاطبان خود تعیین نمایند. با این رویکرد، به جای اینکه کالاهای مختص یک جنسیت حذف شود و به ارائه کالاهای عمومی بسنده گردد و یا اینکه مانند برخی از سایت ها و نرم افزارها، هر کالایی حتی کالای مختص یک جنسیت، به نمایش عموم قرار داده شود (که منجر به خدشه شدن عفت عمومی شود)، کالاپای کالاهای مربوط به یک جنسیت خاص را فقط به همان جنسیت نمایش می دهد. این امکان سبب می شود که غرفه داران کالاهای خاص نیز بتوانند از بستر طراحی شده استفاده نموده و کالای خود را فقط به بازار هدف خود ارائه نمایند. برای مثال، غرفه ای که عرضه کننده پوشاک بانوان باشد، می تواند قید نمایش کالا برای بانوان را فعال نماید و نهایتاً آن کالا فقط برای بانوان نمایش داده خواهد شد. البته باید به این نکته توجه نمود که کنترل این موضوع و فرآیند، توسط ناظران مجموعه انجام می شود که کالایی خلاف موازین جمهوری اسلامی ایران، منتشر نشود.

ه) امکان دنبال کردن غرفه
هر کاربر می تواند غرفه مورد نظر و مورد علاقه خود را Follow (دنبال) کرده که پس از تأیید توسط صاحب غرفه (پذیرش یا رد درخواست و همچنین مشاهده جنسیت افراد درخواست داده)، تمام کالاهای تعریف شده توسط غرفه در بخش دوستان آن کاربر (مشتری) نمایش داده شده و امکان پسند کردن و تبادل نظر از سوی مشتریان و صاحب غرفه فراهم خواهد بود. این امکان کاملاً مشابه نرم افزار اینستاگرام می باشد.

و) امکان ارسال پیام رایگان از طرف کاربران به غرفه ها
هر کاربری که با نام کاربری و رمز عبور خود وارد برنامه شده باشد، می تواند در بستر نرم افزار به هر غرفه مورد نظر خود پیام رایگان داده و از صاحب غرفه در خصوص کالا یا غرفه وی کسب اطلاعات بیشتر نماید. این امکان علاوه بر اینکه سبب افزایش تعامل بین غرفه دار با مشتریان بالقوه و بالفعل خود می شود؛ همچنین با در نظر داشتن حفظ حریم شخصی افراد، نیاز به داشتن دسترسی به هرگونه شماره تماس مشتری را از بین می برد و غرفه دار بدون اینکه شماره تلفن همراه مشتری را داشته باشد، می تواند پیام وی را دریافت نموده و پاسخ او را بدهد.
این امکان دقیقاً مشابه عملکرد نرم افزارهایی مانند تلگرام (مشابه گروه) و اینستاگرام (مشابه دایرکت) می باشد.

ز) امکان ارسال پیام گروهی به همه دنبال کنندگان
کالاپای این امکان را ایجاد نموده است که هر غرفه دار بتواند در هر زمانی، پیام مربوط به غرفه و کسب و کار خود را به تمام دنبال کنندگان (فالوورها) خود در بستر نرم افزار ارسال نماید و آنها را از رویدادهای کسب و کار خود مطلع سازد. این امکان بسیار جذاب از دو جنبه حائز اهمیت است: اول اینکه غرفه دار دیگر نیازی به خرید پنل پیامکی و صرف هزینه های فراوان نداشته و ثانیاً دیگر لازم نیست که غرفه دار شماره تلفن همراه مشتریان خود را بدست آورد و این نکته نیز برگ برنده دیگری در راستای حفظ حریم شخصی افراد بوده که می تواند منجر به حذف مزاحمت های احتمالی برای افراد شود.
این امکان نیز علاوه بر کاهش هزینه های کسب و کار، رفتاری مشابه اطلاع رسانی در پیام رسان هایی مانند تلگرام و اینستاگرام دارد.

ح) تفکیک کالاهای کارکرده و نو از یکدیگر
برخلاف سایر نرم افزارهای موجود ارائه کالا به صورت بی واسطه، که فقط نمایش و انشار آگهی را به صورت کلی انجام می دهند، کالاپای این دو دسته را از یکدیگر تفکیک نموده است که سبب می شود کاربران بتوانند کالای مورد نظر خود را چه نو و چه کارکرده بدون سردرگمی و براحتی و با صرف کمترین زمان از دسته بندی های بسیار کامل و جزئی، یافته و اطلاعات تکمیلی آن را جهت خرید از فروشنده دریافت نمایند.